8 ugers online Gruppeforløb

Lær, hvordan du undgår at brænde ud som udfordret mor

For dig, der har et barn med ex. autisme, ADHD, OCD, angst eller spiseforstyrrelse

8 ugers online Gruppeforløb

Lær, hvordan du undgår at brænde ud som udfordret mor

For dig, der har et barn med ex. autisme, ADHD, OCD, angst eller spiseforstyrrelse

Går du rundt og føler dig træt, slidt og drænet, fordi kamp og bekymringer fylder dit liv? Frygter du for, hvordan du skal blive ved med at holde til det hele? Har du svært ved at se vejen videre? Vil du gerne lære, hvordan du får energien og overskuddet tilbage?

Så er dette forløb for dig.

       Er det her dit liv lige nu?

  • Du føler dig konstant træt, udmattet og presset til kanten.
  • Bekymringer og frygt er ved at æde dig op.
  • Du oplever at være i evig alarmberedskab, klar til næste gang noget går galt.
  • Du føler, at du skal kæmpe med alt og alle omkring dit barn.
  • Du mærker, at din krop og psyke reagerer.
  • Du er begyndt at frygte, om du kan holde til det.
  • Det er efterhånden længe siden, du har grinet med veninderne.
  • Du har ikke længere overskud til at være den mor, du gerne vil være.
  • Det kan mærkes i familien og på økonomien, at du er presset.

Online forløbet er skruet sammen, så du efter de 8 uger kan trække vejret frit igen, fordi du ved, hvordan du passer på dig selv som udfordret mor.

Prøv bare lige et kort øjeblik at forestille dig, hvor skønt det ville være, at du aldrig mere behøvede at frygte for, om du brænder ud.

Eller tænk på, hvor skønt det ville være for dig, dit udfordrede barn, dit parforhold, din familie, dit arbejdsliv og din økonomi, at du fik mere energi og overskud.

Her er, hvad du lærer i løbet af de 8 uger:

Uge 1
Dine tanker er vigtige – så du undgår at falde i offerfælden
Uge 2
Først dig, så dit barn – så du altid har overskud til at være den bedste hjælper for dit barn
Uge 3
Bryd bekymringsloopet – så du får handlet fremfor at overtænke
Uge 4
Smid kampuniformen – så du i stedet bruger din energi rigtigt
Uge 5
Slip skyld og skam – så du kan trække vejret mere frit
Uge 6
Stop med at lide med dit barn – så du ikke er prisgivet, hvordan dit barn har det.
Uge 7
Hent energi i det, der virker – så du stopper med at dræne dig selv
Uge 8
Tap ind i kærligheden – så du kan være mere mor på den dejlige måde

Dit udbytte af forløbet:

  • Du får skabt en praksis for, hvordan du passer godt på dig selv, så du har energi og overskud til dit liv som udfordret mor.
  • Du får viden og redskaber, der gør dig mere robust, så du kan føle dig tryg og rolig, også når udfordringer og kriser melder sig.
  • Du sikrer, at du bliver den absolut bedste hjælper, dit barn overhovedet kan ønske sig.
  • Du får lettet presset på dig selv og får mere energi og overskud, fordi du får en ny tilgang til dit liv som udfordret mor.

Det siger andre:

HEIDI PILEGAARD
mor til dreng med autisme og mental retardering

”Jeg har lært, hvor vigtigt det er at skabe mit eget ’rum’, hvor jeg kan hente energi og overskud til hverdagen. Nu er jeg bevidst om, at hvis jeg ikke prioriterer mig selv ind imellem alle de udfordringer, hverdagen med et handicappet barn jo giver - ja så vil der blot blive mindre og mindre overskud til os alle i familien. Jeg har lært at holde mere fast i, hvad der er godt for mig - hvad der giver mig energi, og hvad der rent faktisk dræner mig. Det, at Anette selv har autisme og følgediagnoser tæt inde på livet som mor, gør jo, at hun har den helt særlige forståelse for, hvad det er, vi som mødre kæmper med.”

DORTE AAGAARD
mor til dreng med ADD

”Jeg havde forsøgt at få hjælp hos en psykolog, men det gav ikke de redskaber og den indsigt i mig selv, som jeg havde brug for til at komme videre.
For mig var det for eksempel svært, men givende, at arbejde med skyld og skam, og min tendens til at føle mig som en bittermås. Og det var udfordrende at tage tid til mig selv. Men godt. I dag føler jeg mig mere fri både som menneske og mor, og jeg har meget lettere ved at håndtere tingene omkring mig.”

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Forløbet er for dig hvis:

  • Du er mor til et barn (uanset alder) med en diagnose som ex. autisme, ADHD, ADD, OCD, Tourette, angst eller spiseforstyrrelse.
  • Du gerne vil lære, hvordan du passer på dig selv som presset mor til et barn med en psykisk diagnose.
  • Du forstår, at du ikke kan vente på, at dit barn (måske) får det bedre, så du kan få det godt.
  • Du kan se dig selv i et værdifuldt online fællesskab med andre kvinder, der ligesom dig lever med krævende udfordringer som mor til et barn med en psykisk diagnose.
  • Du vil gerne lære af en, der har gået hele vejen selv og derfor taler ud fra levet liv fremfor teoretisk snik snak.
  • Du er klar over, at du er i gang med at overforbruge dig selv.
  • Du er nået dertil, at du ved, det er nu, du skal skabe forandring, hvis du skal blive ved med at holde til alt det, du står i.
  • Du ved, at dit liv, er dit ansvar, og at kommunen eller andre ikke kommer og redder dig.

Det her får du

  • Nyt tema hver uge, der inspirerer dig til at skabe forandring.

  • Med tilhørende opgaver, der hjælper dig med at implementere det nye i dit liv.

  • Værdifuldt fælleskab med ligesindede mødre i lukket Facebook gruppe.

Som bonus får du

  • Ugentlig Q&A på Zoom med Anette, så du kan få svar på alle dine spørgsmål.
  • Yogasessioner og meditationer med dygtige Karina Helsted Moe fra Dyssekilde Yoga, der hjælper dig med at slippe stress, spændinger og traumer.

Når du er færdig med de 8 uger, vil du være i stand til at navigere langt mere sikkert i dit liv som udfordret mor, fordi du har viden og redskaber, der støtter dig.

Derfor kan jeg hjælpe dig

Jeg er selv mor til en ung mand i 20erne, som har diagnoserne autisme og OCD. Derfor ved jeg alt om, hvor krævende det er at have et barn, som er anderledes og har brug for meget hjælp og støtte. Fordi jeg har gået hele vejen selv, ved jeg præcis, hvad der skal til for at få et lettere liv som mor til et barn med en psykisk diagnose. Du får alle genvejene fra levet liv og erfaring, og ikke kun ren teori fra en fagperson, der ikke har tumlet med de her ting selv.

Sådan foregår det

Hver uge får du adgang til et nyt tema
Mandag morgen ligger ugens undervisning, inspiration, arbejdsark og redskab klar til dig inde i onlinesystemet Simplero, som du får adgang til ved tilmelding.

Alle torsdage er der Q&A på Zoom fra kl. 15-16 
Her samler vi op på ugens tema, og du kan få svar på alle dine spørgsmål.
Er du forhindret i at deltage, sender du bare dine spørgsmål inden og hører optagelsen, når du har tid.

Lukket FB-gruppe kun for deltagere i forløbet  
Her får du mulighed for at opleve et positivt fællesskab med andre kvinder, der som dig lever med de udfordringer, det giver at være mor til et barn med en psykisk diagnose.

Yoga og meditation 
I løbet af de 8 uger får du adgang til yogasessioner og meditationer med dygtige Karina Helsted Moe fra Dyssekilde Yoga.

Jeg har gjort mit bedste for at skrue et forløb sammen til dig, som virkelig kan gøre en forskel i dit liv som udfordret mor.

Fordi jeg om nogen ved, hvad det kræver at være i dine sko.

Så hvis du mærker, at forløbet kalder på dig, vil jeg glæde mig til at hjælpe dig videre.

2019 by heart . Anette Kjærgaard . CVR 31216060 . Persondatapolitik . Vilkår og betingelser . Data på denne side